Issues

This section lists issues - problems on the street network and related matters.

Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.

You can create a new issue using the button on the right.

Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 4 a jihovýchod:

  • Nelze opustit cyklostezku

    Created by Jenda // 0 threads

    Pokud byl cyklista nalákán na cyklostezku přes Nuselák a potřebuje dál pokračovat po magistrále, nemá se tam jak dostat. Stezka pro pěší s povoleným vjezdem cyklistů končí jen tak a nelze nikam pokračovat -- následuje zábradlí, parkovací místo s výstupem pro invalidy, a řada parkujících aut (to všechno již podél chodníku, takže tam stejně nemůže).

    Nejvhodnější by mi přišlo udělat otvor v zábradlí, v místě, kde je teď značka s koncem stezky.

    Please sign in to vote.
  • Zkrácení cyklotrasy Roztyly – Chodov o 330 m

    Created by MartinŠ // 0 threads

    Zavedením cykloobousměrky v ulici Kloboukova a legalizace kol v přehledném podchodu pod panelovým domem s pečovatelskou službou by si cyklisté na trase Roztyly – Chodov zkrátili cestu o 330 metrů, v opačném směru o 200 metrů. Ulice Kloboukova by se nejdřív musela nespíš označit jako zóna 30. Cesta by byla bezpečnější, protože kratší trasa sídlištěm = méně potenciálních střetů s auty.

    Please sign in to vote.
  • Legalizace 5 km chodníků na Kamýk/Modřany

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji legalizaci/částečně zcyklostezkování chodníků na jihu Prahy ve čtvrtích Kamýk až Modřany. Šlo by o legalizaci vždy na jedné strany přibližně čtyřproudé vozovky, což by umožnilo bezpečnou jízdu mimo hlavní dopravní prostor pro starší, děti či rodiny. Vybral jsem chodníky takové, které už jsou dost široké a nemuselo by docházet k rozšiřování. I povrchy jsou celkem vyhovující. Chodníkem podél ul. Durychova je už dokonce potenciálně vedena cyklotrasa A215.

    Pro realizaci by bylo potřeba vytvořit desítky sdružených přechodopřejezdů, udělat značení vodorovné i svislé. Někde možná dílčí stavební úpravy týkající se povrchu.

    Nevytvořilo by se nic extra nového, ale zlegalizovala by se bezpečná jízda mimo vozovku, na chodnících s minimem lidí. Lidé by zároveň postřehli, že existuje infrastruktura pro jejich kolo. Jde o trasy přímé, vhodné pro dojíždění do práce či do obchodu. Ti, co chtějí být rychlejší, by stále mohli do provozu. Určitě bych po realizaci těchto legalizací ani úplně nestopnul potenciální integraci do provozu pomocí např. cykloboxů/cyklopruhů – zdejší široké silnice by to umožnily.

    Please sign in to vote.
  • Neřešené křížení Vídeňské

    Created by MartinŠ // 0 threads

    Alternativa trasy A21 je mezi ulicemi K Betáni a U Rakovky přerušena Vídeňskou ulicí. Nachází se zde sice přechod, není zde ale ani chodník, natož nějaká legalizovaná cesta pro cyklisty. Legálně se tudy dá jet po velmi frekventované Vídeňské, je vyžadováno odbočení vlevo. Navrhoval bych upravit přechod na sdružený přechod, kultivovat zdejší prostor a legalizovat chodníky tak, aby trasa neměla takovou slabinu.

    Please sign in to vote.
  • Špatný povrch A41 u Hamru

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Cyklotrasa A41 – spojnice Jižního Města se Záběhlicemi i centra města má slabý úsek mezi ulicí K Vodě a Hamerským rybníkem, kde je 180 metrů vedena po nezpevněném, hliněném povrchu. V dešti se cesta mění na bláto, po pokusu objet úsek po trávě hrozí uklouznutí. Toto místo je velmi frekventované jak chodci a cyklisty, zasloužilo by si kvalitní řešení v podobě alespoň 3 m široké asfaltové stezky – takové, které na úsek navazují po obou stranách.

    Obrázek: Mapy.cz

    Please sign in to vote.
  • Legalizace chodníku podél Vídeňské pod Jižní spojkou

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji legalizaci chodníku v úseku od cyklostezky, kde je vedena trasa A21 až po ulici V Podzámčí. Vznikla by tak bezpečná alternativa k velmi vytížené silnici, která je jen pro ty nejzkušenější cyklisty (silný provoz autobusů, aut a nákladních vozů i z přilehlé Jižní spojky). Vytvořila by se celkem trasa Krč – Budějovická, sloužila by i jako přivaděč na současné cykoostezky v Krči směrem na Kunratický les, Novodvorskou atd.

    Stačilo by udělat značení a dva přechodopřejezdy, možná nějaké řešení v zastávce Labuť, která je úzká.

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrka Hornokrčská

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji udělat cykloobousměrku z ulice Hornokrčská v celém jejím jednosměrném úseku. Ulice je pro cyklisty nejklidnější a nejrychlejší variantou na trase Budějovická – Krč. Nabízí se objížďka ulicemi Budějovická a následně Rodvinovská, ta je ale o 200 metrů delší. Druhou variantou je ul. Budějovická, která má velmi špatný povrch a silný autobusový a automobilový provoz.

    Realizace by byla jednoduchá, je zde zavedena zóna 30, místa je dost, úsek je přehledný.

    Please sign in to vote.
  • sídliště Na Beránku - Modřanská rokle

    Created by Zbynek // 1 thread

    Cyklospojka Modřanská rokle – sídliště Na Beránku, by umožnila bezbariérové napojení sídliště s modřanskou roklí.  Sídliště Na Beránku oproti většině Modřan nemá přímé spojení MHD východním směrem (do Písnice a Libuše), autem se zajížďkou přes centrum Modřan nebo Cholupice.

    V současnosti je zde jen erodující velmi strmá pěšina s dřevěnou lávkou. Navrhovaná trasa nevyžaduje nové překonání Libušského potoka. Omezuje ztracený spád pro směr do Libuše a umožňuje přístup do rokle pro i pro kočárky, starší lidi a invalidy. Alternativou je jen 2,6 km cesta přes vjezd do Modřanské rokle z ulice Na Hupech.

    Please sign in to vote.
  • Bikesharing na Jižním Městě

    V Praze se rozšiřuje bikesharing, roste počet kol i společností, ale na periférie se zapomíná. Toto vlákno slouží k vyjádření názorů na toto téma, návrhům, kde by byly v případě stanicového systému ideální stanice, odkud kam byste si tato kola půjčovali, kolik byste byli ochotni platit, jak daleko od svého bydliště byste museli mít kolo, aby si ho půjčili a nešli spíše na bus atd., atd. Inspiracím se meze nekladou!

    Please sign in to vote.
  • Jednosměrky Kunratice (Volarská)

    Created by MS // 1 thread

    V rámci rekonstrukcí ulic v Kunraticích dochází často k zjednosměrnění provozu. Také Volarská v části mezi ulicemi Bořetínská a k Šeberáku je nově označena. Tato část ulice je často využívaná pro cyklo dopravu na fotbalové hřiště ale také jako spojnice mezi A213 a A 21 K Betáni. Jaké jsou podmínky umístění cyklo obousměrky? 

    Please sign in to vote.
  • Cyklopruh Ke Kateřinkám

    Created by MartinŠ // 1 thread

    V široké ulici Ke Kateřinkám navrhuji „namalování" cyklopruhu – minimálně směrem nahoru. Na ulici je spousta místa, šly by tam realizovat popřípadě ochranné cyklopruhy v obou směrech – jeden dolů (z kopce), druhý nahoru. Podélné parkování zde není, což zvyšuje bezpečnost. Jde o ideální cestu, jak se dostat skrz tuto část Jižního Města a integrační řešení by zvýšilo bezpečnost na této trase, která bývá ráno velmi ucpaná auty.

    Please sign in to vote.
  • Metro Písnice

    Created by MartinŠ // 1 thread

    V budoucnu bude u dnešní Sapy nová stanice metra D, Písnice. Jelikož si myslím, že má okolí velký potenciál k rozvoji cyklistiky ve stylu B+R. Okolí je rovinné, zahlcené automobilovou dopravou a také docela hustě obydlené. Stanice by byla v desetiminutovém dosahu (3 km) jízdy na kole (bez stoupání) asi pro 3000 obyvatel Kunratic, 5000 obyvatel Libuše, 4000 obyvatel Písnice + potenciálně lidí z Cholupic, Vestce, Dolních Břežan. 

    Chtělo by to do návrhu zaimplementovat velké zastřešené stanice pro cyklisty, možná i nějaké zabezpečené kolárny. A hlavní snaha by měla být v budování bezpečných cyklistických navázání – nové cyklostezky, cyklopruhy, cykloobousměrky atd. v okolních obcích.

    Podobné je to asi se stanicí Depo Písnice.

    Please sign in to vote.
  • Křižovatka U Plynárny x Bohdalecká (chráněné řešení A23)

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Cyklotrasa A23 je v Záběhlicích celkem dobře řešená, směrem z Michle vede cyklostezka a končí u Kauflandu, ze Záběhlic vede cyklopruh a až k Baumaxu také cyklostezka. Jen nepřehledná křižovatka U Plynárny x Bohdalecká nemá chráněné cyklistické řešení v provozu. Až v budoucnu dojde k přestavbě této křižovatky (minimálně to bude chtít snížení obrudníků pro chodce), chce to zde budovat po trase A23 i smíšené cyklo+pěší přechody. Ten by pokračoval po chodníku podél Kauflandu (který je třeba legalizovat) a dále se přes přechod vjezdu na parkoviště Kaufu (který by potřeboval také legalizaci) připojoval na oddělenou stezku směrem Michle.

    Please sign in to vote.
  • Legalizace chodníku podél Vídeňské (Kunratice)

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji legalizovat přes 2 metry široký chodník nedávno vybudovaný podél Vídeňské ulice v Kunraticích. Frekvence chodců je tu velmi nízká a jeho legalizace by vytvořila bezpečnou alternativu pro velmi rušnou Vídeňskou. Ideální by bylo, kdyby se na tuto legalizaci dalo navázat někde dál...

    Please sign in to vote.
  • Znovuvyznačení cyklopiktogramů Vrbova

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Ve Vrbově ulici na Praze 4 mezi ulicemi Ve Studeném a Skaláků ve směru nahoru doslova zmizely desítky cyklopiktogramů. Místa je tam dost a v minulosti tam byly. Jejich absence zbytečně ruší souvislé cyklistické řešení které následně pokračuje cyklopruhem do Lhotky a Libuše.

    Cyklopiktogramy byly vyznačeny v době, kdy ještě neexistovaly ochranné cyklopruhy, navrhuji, aby se sem doplnily právě ty. Možná bych to dotáhnul až k navázání na cyklopruh.

    Please sign in to vote.
  • Lepší retardéry na Roztylech (Kloknerova x U Pojišťovny)

    Created by MartinŠ // 0 threads

    Nedávno došlo k rekonstrukci křižovatky Kloknerova x U Pojišťovny, po které je bezbariérová a získala nový povrch. Byly obnoveny také dva kovové zpomalovací prahy. Navrhuji výměnu těchto příčných prahů za přívětivější kruhové, které jak cyklistovi umožní pohodlnější průjezd. Je škoda, že k tomu došlo na celkem důležité cyklotrase...

    Please sign in to vote.
  • Lepší retardéry na Roztylech (Kloknerova x U Pojišťovny)

    Created by MartinŠ // 0 threads

    Nedávno došlo k rekonstrukci křižovatky Kloknerova x U Pojišťovny, po které je bezbariérová a získala nový povrch. Byly obnoveny také dva kovové zpomalovací prahy. Navrhuji výměnu těchto příčných prahů za přívětivější kruhové, které jak cyklistovi umožní pohodlnější průjezd. Je škoda, že k tomu došlo na celkem důležité cyklotrase...

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrky Šeberov+Hrnčíře

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji vytvoření mnoha cyklobousměrek v městské části Praha-Šeberov, konkrétně v Šeberově a Hrnčířích. Navrhuji vytvořit cykloobousměrky z ulic:

    • Hrnčíře: Osvětová, Engelova, Gočárova, Plečnikova, Chocholova, Zadní
    • Šeberov: Na Kapličce, Na Zahrádkách, Na Babách, K Rozkoši, Pod Vsí, K Újezdu, Mezi Poli, K Jižnímu Městu, Ke Šmejkalu

    Jde o řešení, jež zkrátí cestu „tranzitní" cyklistické dopravě přes tato území a zlepší lokální prostupnost. Všechny navrhované cykloobousměrky jsou v klidných obytných zónách, s jejich zřízením by neměl být zásadní problém. Nebudou potřeba žádné stavební zásahy, stačí v podstatě jen přidat dodatkové tabulky dopravních značek. Zobousměrnění ulic Mezi Poli a K Jižnímu Městu zkrátí cestu směrem na Opatov + naváže na plánovanou cyklostezku – úspora jsou 4 výškové metry a 200 metrů vzdálenosti.

    Please sign in to vote.
  • Chráněné propojení Nuslí a pravobřežní cyklostezky

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Pravobřežní cyklostezka A2 a cyklostezka A23 v Nuslích (dále Vršovická) jsou dvě významné a jedny z nejrozvinutějších chráněných cyklostras v centru Prahy. Přesto postrádají bezpečné, alespoň částečně oddělené napojení. Z Nuslí člověk přijede po cyklopruhu a najednou je „vyvrhnut" na pospas hrubé dlažbě, široké silnici s absencí cykloopatření. Právě křížení tak frekventovaných tras by mělo být nejpohodlnější, čemuž křížení A23 a A2 zdaleka neodpovídá.

    Nebál bych se ulici Vnislavova od křížení s Neklanovou směr k Vltavě ubrat pruh a udělat z toho oddělenou cyklostezku s asfaltovým povrchem, bezpečnými přejezdy až k Vltavě, kde cyklista může pokračovat směr centrum, Podolí nebo Smíchov.

    Zároveň dodávám, že se brzy bude rekonstruovat také Vyšehradský železniční most, na vizualizacích se zabývají také jeho okolím, cyklostezka by do návrhu měla být zaimplementována.

    Please sign in to vote.
  • A213 - usek Dolnomlynsky rybnik - temer nesjizdny

    Created by MS // 1 thread

    Vcera jsem jel po A213 podel Dolnomlynskeho rybnika. Je tam panelova cesta, jejiz stav se zhosrsuje a nekde panely nepasuji snad o vice jak 10cm. Za sera nebo v noci nebezpecne.

    Please sign in to vote.
  • Ochranný cyklopruh ul. U Kunratické lesa

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji zřízení ochranných cyklopruhů na části komunikace U Kunratické lesa. Komunikace je na jejich zřízení dostatečně široká (viz panorama mapy.cz). Tyto cyklopruhy by byly cyklisty hojně využívány, už v současnosti jich jezdí na této ulici dost. Zvýšilo by to bezpečnost pro lidi jedoucí ze na trase Chodov – Koleje Jižní Město / Jižní Město / Kunratice. 

    První úsek by začal od místa, kde se za ostrůvkem u příjezdu/výjezdu do OC Chodov ulice rozšřuje, pokračoval by kolem výjezdu z ul. Šustova, trval by až po křižování s trasou A215. To je délka asi 370 metrů, není tolik podstatná, protože kolem Kunratickým lesem vede asfaltka (ne tolik dopravně využitelná) a po straně také nově vybudovaný chodník, který by se dal jednoduše legalizovat (viz nedávný podnět na cyklistésobě.cz).

    Druhý (nejdůležitější úsek) je pro mě křižování s trasou A215 až ul. K Verneráku (směr Kunratice). Důležitý je, protože zde nemá cyklista alternativu ject po asfaltce přilehlým lesem (ta u křižování s A215 končí) a není zde možná ani legalizace podél ulice vedoucího úzkého chodníku. Jedinou alternativou k ulici U Kunratického lesa je využití stezky X411 vedoucí přes sídliště Chodov, která má ale spoustu vad (viz podnět nesmyslná stezka Hroncova). Tam se cyklistovi trasa výrazně prodlouží a zpomalí. Druhý úsek ochranných cyklopruhů by byl dlouhý cca 630 metrů, stezka přes sídliště více než 700 m, s mnohými prudkými zatáčkami, bržděními a stoupáními.

    Please sign in to vote.
  • Na Dlouhé mezi - návrh na zjednosměrnění

    Created by Zbynek // 1 thread

    konec ulice Na Dlouhé mezi, kde vede CT A211 by mohl být od křižovatky s ul. V Zátiší. zjednosměrnen pro auta - ulice je úzká, lemována ploty a stromy, bez chodníku a dá se snadno objet vzdálenostně stejnou cestou ulicemi V Zátiší a V Lučinách. Došlo by tím ke zklidnění ulice a částečnému odloučení automobilového a cyklo provozu. S ohledem na omezení smradu z aut na cyklotrase by bylo ideální pro auta zachovat směr dolů, t.j. západně.

    Please sign in to vote.
  • Propojeni A215 a A217

    Created by MS // 1 thread

    Přirozené propojení stezky A215 a A217 ulicí Na Lhotech. Rovné úseky, bez dopravy a převýšení. Přejezd ulice K Verneráku. Nutná legalizece přejezdu přes pláň u koleji VŠE.

    Please sign in to vote.

This map shows all issues, whether points, routes, or areas:

Spinner Please wait…
Back to top