Issues

This section lists issues - problems on the street network and related matters.

Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.

You can create a new issue using the button on the right.

Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 4 a jihovýchod:

  • Jednosměrky Kunratice (Volarská)

    Created by MS // 1 thread

    V rámci rekonstrukcí ulic v Kunraticích dochází často k zjednosměrnění provozu. Také Volarská v části mezi ulicemi Bořetínská a k Šeberáku je nově označena. Tato část ulice je často využívaná pro cyklo dopravu na fotbalové hřiště ale také jako spojnice mezi A213 a A 21 K Betáni. Jaké jsou podmínky umístění cyklo obousměrky? 

    Please sign in to vote.
  • Cyklopruh Ke Kateřinkám

    Created by MartinS // 1 thread

    V široké ulici Ke Kateřinkám navrhuji „namalování" cyklopruhu – minimálně směrem nahoru. Na ulici je spousta místa, šly by tam realizovat popřípadě ochranné cyklopruhy v obou směrech – jeden dolů (z kopce), druhý nahoru. Podélné parkování zde není, což zvyšuje bezpečnost. Jde o ideální cestu, jak se dostat skrz tuto část Jižního Města a integrační řešení by zvýšilo bezpečnost na této trase, která bývá ráno velmi ucpaná auty.

    Please sign in to vote.
  • Metro Písnice

    Created by MartinS // 1 thread

    V budoucnu bude u dnešní Sapy nová stanice metra D, Písnice. Jelikož si myslím, že má okolí velký potenciál k rozvoji cyklistiky ve stylu B+R. Okolí je rovinné, zahlcené automobilovou dopravou a také docela hustě obydlené. Stanice by byla v desetiminutovém dosahu (3 km) jízdy na kole (bez stoupání) asi pro 3000 obyvatel Kunratic, 5000 obyvatel Libuše, 4000 obyvatel Písnice + potenciálně lidí z Cholupic, Vestce, Dolních Břežan. 

    Chtělo by to do návrhu zaimplementovat velké zastřešené stanice pro cyklisty, možná i nějaké zabezpečené kolárny. A hlavní snaha by měla být v budování bezpečných cyklistických navázání – nové cyklostezky, cyklopruhy, cykloobousměrky atd. v okolních obcích.

    Podobné je to asi se stanicí Depo Písnice.

    Please sign in to vote.
  • Křižovatka U Plynárny x Bohdalecká (chráněné řešení A23)

    Created by MartinS // 1 thread

    Cyklotrasa A23 je v Záběhlicích celkem dobře řešená, směrem z Michle vede cyklostezka a končí u Kauflandu, ze Záběhlic vede cyklopruh a až k Baumaxu také cyklostezka. Jen nepřehledná křižovatka U Plynárny x Bohdalecká nemá chráněné cyklistické řešení v provozu. Až v budoucnu dojde k přestavbě této křižovatky (minimálně to bude chtít snížení obrudníků pro chodce), chce to zde budovat po trase A23 i smíšené cyklo+pěší přechody. Ten by pokračoval po chodníku podél Kauflandu (který je třeba legalizovat) a dále se přes přechod vjezdu na parkoviště Kaufu (který by potřeboval také legalizaci) připojoval na oddělenou stezku směrem Michle.

    Please sign in to vote.
  • Legalizace chodníku podél Vídeňské (Kunratice)

    Created by MartinS // 1 thread

    Navrhuji legalizovat přes 2 metry široký chodník nedávno vybudovaný podél Vídeňské ulice v Kunraticích. Frekvence chodců je tu velmi nízká a jeho legalizace by vytvořila bezpečnou alternativu pro velmi rušnou Vídeňskou. Ideální by bylo, kdyby se na tuto legalizaci dalo navázat někde dál...

    Please sign in to vote.
  • Znovuvyznačení cyklopiktogramů Vrbova

    Created by MartinS // 1 thread

    Ve Vrbově ulici na Praze 4 mezi ulicemi Ve Studeném a Skaláků ve směru nahoru doslova zmizely desítky cyklopiktogramů. Místa je tam dost a v minulosti tam byly. Jejich absence zbytečně ruší souvislé cyklistické řešení které následně pokračuje cyklopruhem do Lhotky a Libuše.

    Cyklopiktogramy byly vyznačeny v době, kdy ještě neexistovaly ochranné cyklopruhy, navrhuji, aby se sem doplnily právě ty. Možná bych to dotáhnul až k navázání na cyklopruh.

    Please sign in to vote.
  • Lepší retardéry na Roztylech (Kloknerova x U Pojišťovny)

    Created by MartinS // 0 threads

    Nedávno došlo k rekonstrukci křižovatky Kloknerova x U Pojišťovny, po které je bezbariérová a získala nový povrch. Byly obnoveny také dva kovové zpomalovací prahy. Navrhuji výměnu těchto příčných prahů za přívětivější kruhové, které jak cyklistovi umožní pohodlnější průjezd. Je škoda, že k tomu došlo na celkem důležité cyklotrase...

    Please sign in to vote.
  • Lepší retardéry na Roztylech (Kloknerova x U Pojišťovny)

    Created by MartinS // 0 threads

    Nedávno došlo k rekonstrukci křižovatky Kloknerova x U Pojišťovny, po které je bezbariérová a získala nový povrch. Byly obnoveny také dva kovové zpomalovací prahy. Navrhuji výměnu těchto příčných prahů za přívětivější kruhové, které jak cyklistovi umožní pohodlnější průjezd. Je škoda, že k tomu došlo na celkem důležité cyklotrase...

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrky Šeberov+Hrnčíře

    Created by MartinS // 1 thread

    Navrhuji vytvoření mnoha cyklobousměrek v městské části Praha-Šeberov, konkrétně v Šeberově a Hrnčířích. Navrhuji vytvořit cykloobousměrky z ulic:

    • Hrnčíře: Osvětová, Engelova, Gočárova, Plečnikova, Chocholova, Zadní
    • Šeberov: Na Kapličce, Na Zahrádkách, Na Babách, K Rozkoši, Pod Vsí, K Újezdu, Mezi Poli, K Jižnímu Městu, Ke Šmejkalu

    Jde o řešení, jež zkrátí cestu „tranzitní" cyklistické dopravě přes tato území a zlepší lokální prostupnost. Všechny navrhované cykloobousměrky jsou v klidných obytných zónách, s jejich zřízením by neměl být zásadní problém. Nebudou potřeba žádné stavební zásahy, stačí v podstatě jen přidat dodatkové dopravní značky. Zobousměrnění ulic Mezi Poli a K Jižnímu Městu zkrátí cestu směrem na Opatov + naváže na plánovanou cyklostezku – úspora jsou 4 výškové metry a 200 metrů vzdálenosti.

    Please sign in to vote.
  • Chráněné propojení Nuslí a pravobřežní cyklostezky

    Created by MartinS // 1 thread

    Pravobřežní cyklostezka A2 a cyklostezka A23 v Nuslích (dále Vršovická) jsou dvě významné a jedny z nejrozvinutějších chráněných cyklostras v centru Prahy. Přesto postrádají bezpečné, alespoň částečně oddělené napojení. Z Nuslí člověk přijede po cyklopruhu a najednou je „vyvrhnut" na pospas hrubé dlažbě, široké silnici s absencí cykloopatření. Právě křížení tak frekventovaných tras by mělo být nejpohodlnější, čemuž křížení A23 a A2 zdaleka neodpovídá.

    Nebál bych se ulici Vnislavova od křížení s Neklanovou směr k Vltavě ubrat pruh a udělat z toho oddělenou cyklostezku s asfaltovým povrchem, bezpečnými přejezdy až k Vltavě, kde cyklista může pokračovat směr centrum, Podolí nebo Smíchov.

    Zároveň dodávám, že se brzy bude rekonstruovat také Vyšehradský železniční most, na vizualizacích se zabývají také jeho okolím, cyklostezka by do návrhu měla být zaimplementována.

    Please sign in to vote.
  • A213 - usek Dolnomlynsky rybnik - temer nesjizdny

    Created by MS // 1 thread

    Vcera jsem jel po A213 podel Dolnomlynskeho rybnika. Je tam panelova cesta, jejiz stav se zhosrsuje a nekde panely nepasuji snad o vice jak 10cm. Za sera nebo v noci nebezpecne.

    Please sign in to vote.
  • Ochranný cyklopruh ul. U Kunratické lesa

    Created by MartinS // 1 thread

    Navrhuji zřízení ochranných cyklopruhů na části komunikace U Kunratické lesa. Komunikace je na jejich zřízení dostatečně široká (viz panorama mapy.cz). Tyto cyklopruhy by byly cyklisty hojně využívány, už v současnosti jich jezdí na této ulici dost. Zvýšilo by to bezpečnost pro lidi jedoucí ze na trase Chodov – Koleje Jižní Město / Jižní Město / Kunratice. 

    První úsek by začal od místa, kde se za ostrůvkem u příjezdu/výjezdu do OC Chodov ulice rozšřuje, pokračoval by kolem výjezdu z ul. Šustova, trval by až po křižování s trasou A215. To je délka asi 370 metrů, není tolik podstatná, protože kolem Kunratickým lesem vede asfaltka (ne tolik dopravně využitelná) a po straně také nově vybudovaný chodník, který by se dal jednoduše legalizovat (viz nedávný podnět na cyklistésobě.cz).

    Druhý (nejdůležitější úsek) je pro mě křižování s trasou A215 až ul. K Verneráku (směr Kunratice). Důležitý je, protože zde nemá cyklista alternativu ject po asfaltce přilehlým lesem (ta u křižování s A215 končí) a není zde možná ani legalizace podél ulice vedoucího úzkého chodníku. Jedinou alternativou k ulici U Kunratického lesa je využití stezky X411 vedoucí přes sídliště Chodov, která má ale spoustu vad (viz podnět nesmyslná stezka Hroncova). Tam se cyklistovi trasa výrazně prodlouží a zpomalí. Druhý úsek ochranných cyklopruhů by byl dlouhý cca 630 metrů, stezka přes sídliště více než 700 m, s mnohými prudkými zatáčkami, bržděními a stoupáními.

    Please sign in to vote.
  • Na Dlouhé mezi - návrh na zjednosměrnění

    Created by Zbynek // 1 thread

    konec ulice Na Dlouhé mezi, kde vede CT A211 by mohl být od křižovatky s ul. V Zátiší. zjednosměrnen pro auta - ulice je úzká, lemována ploty a stromy, bez chodníku a dá se snadno objet vzdálenostně stejnou cestou ulicemi V Zátiší a V Lučinách. Došlo by tím ke zklidnění ulice a částečnému odloučení automobilového a cyklo provozu. S ohledem na omezení smradu z aut na cyklotrase by bylo ideální pro auta zachovat směr dolů, t.j. západně.

    Please sign in to vote.
  • Propojeni A215 a A217

    Created by MS // 1 thread

    Přirozené propojení stezky A215 a A217 ulicí Na Lhotech. Rovné úseky, bez dopravy a převýšení. Přejezd ulice K Verneráku. Nutná legalizece přejezdu přes pláň u koleji VŠE.

    Please sign in to vote.
  • Legalizace nového chodníčku U Kunratického lesa

    Dnes samostatně zaslán podnět na Zmente.to text viz níže:

    Dobrý den,

    rád bych poprosil o legalizaci nového chodníku pro cyklisty (spojka mezi A22 a A411viz přiložený obrázek) vedoucí hned vedle silnice U Kunratického lesa. Jedná se o spojku mezi dvěma trasami bez nutnosti překonávat frekventovanou silnici. Mohlo by se jednat o náhradu za legalizovaný chodník v v ulicích Klírova a Šustova, který končí u Polikliniky a vzhledem k nedávno postavenému placenému parkovišti se nelze plynule napojit do zóny vedoucí k páteřní trase A22.

    Děkuji
    Mašek Pavel

    Please sign in to vote.
  • Přeložení A210 na vyhrazenou cyklostezku

    jhajas // 1 thread

    V mapě je dnes A210 značená přes les Kamík, avšak na místě jakékoli značení chybí. Tato cesta je velmi využívána chodci, především pejskaři a matkami s malými dětmi. Z vlastní zkušenosti vím, že existuje podstatně lepší způsob jak se dostat na začátek A211 a to okolo Lhoteckého potoka. V minulém roce tu proběhla rekonstrukce plynovodu a tak jsou tu široké vykácené pruhy, které by šly velmi snadno použít pro stavbu phodlné asfaltové cyklostezky.

    Celkově nejideálnější vyhrazená cyklostezka by vypadala takto:

    1. Postavit 50m paralelní cyklostezky ulicí K Lesu.
    2. Vyznačení cyklopruhů na nevyužívané asfaltce k čistírně na Lhoteckém potoku
    3. Postavit asfaltku přes hráz a poté na zelenou turistickou značku a poté po zelené značce k retenční nádrži Borový (cca 500m)
    4. Postavit paralelní cyklostezku k dnešnímu chodníku podél dnešního chodníku vedle kamíckého lesa (cca 220m)

    Zde by se cyklostezka mohla napojit na návrh spojující tuto trasu s A211 v Hodkovičkách.

    Please sign in to vote.
  • Propojení A210 a A211 po existující nevyužité asfaltce

    jhajas // 1 thread

    Již nějakou dobu nosím v hlavě nápad na zřízení vyhrazené cyklostezce, která by přišla na celkem zanedbatelné peníze - totiž zřízení vyhrazené cyklostezky na částečně již existující a velmi málo využívané afaltce, která tu zbyla z doby stavby sídliště.

    1. Vyžadovalo by to následující: vyznačení cyklopruhů na asfaltce - je dostatečně široká, takže by stále zbylo dost místa i pro chodce.
    2. Postavení nějakých 150m asfaltové vyhrazené cyklostezky okolo dnešního sportovního hřiště ZŠ Angelovova.
    3. Postavení mostku přes lhotecký potok
    4. Vyřešit napojení na ulici Imrychova (zřejmě pomocí vyhrazení jednoho ze dvou paralelních chodníků jako cyklostezku
    5. Postavit cyklopřechod přes ulici Lhotecká.

    Tato cyklostezka by zásadním způsobem pomohla bezpečnosti chodců i cyklistů, kteří v tomto úseku dnes využívají normálního nepřehledného chodníku okolo školy ZŠ Angelovova.

    Please sign in to vote.
  • Stojan, centrum Modřan

    Created by MartinS // 1 thread

    V centru Modřan, u tramvajové zastávky a zastávky busů poliklinika Modřany, zdejší obchodní pasáže, bytové zástavby a tak dále chybí stojanové hnízdo podobně jako v lokací Nádraží Modřany („U Kina") u Vltavy. Kvalitní stojany by byly příhodné pro soukromá kola, stejně tak pro sdílená kola. Už teď je totiž nejjižnější Rekolí stanice „U Kina" jedna z nejvytíženějších vůbec.

    Kolem prochází cyklostezka A21. Konkrétní tip na umístění stojanů nemám, snažil bych se je situovat co nejblíže k cyklostezce a ke stanicím MHD. Zároveň podle mě nebude třeba betonovat nějaké zelené plochy, místa je celkem dost.

    Please sign in to vote.
  • Opět zobousměrněné části zjednosměrněných ulic v Podolí

    Created by Vratislav // 0 threads

    V roce 2014 byla zjednosměrněna síť ulic mezi Podolím a Pankrácí. Vzniklou neprostupnost se postupně daří odbourávat, tento podnět slouží jako evidence již vyřešených úseků.

    Prosím, nezakládejte k tomuto podnětu diskuse, řešte to u původného podnětu zde: https://www.cyklistesobe.cz/issues/419-praha-4-zjednosmernuje-vedlejsi-ulice-v-podoli-bez-obousmernosti-pro-cyklisty

    Please sign in to vote.
  • Úpráva lávky přes potok v Krčském lese západně od Vídeňské ulice

    Created by Pavel Mašek // 1 thread

    Lávka přes Kunratický potok na páteřní cyklo trase A22 je nebezpečné místo, kde se stalo již i několik nehod. Lávka je velmi úzká, kovová a tedy za mokra silně kluzká a je položena přes potok tak, že se na ní najíždí z obou stran ze zatáčky vždy v náklonu, je veliké riziko nehody, osobně mi to tu i při bezpečné jízdě několikrát za mokra ujelo, samotný asfalt je za mokra kluzký.

    Navrhuji nahrazení současné lávky za lávku širší, která poskytne možnost vjetí jednoho cyklisty z v každém směru současně (chodec se v každém směru teď vejde, cyklista ne), s protiskluzovým povrchem a situovanou tak, aby na asfaltovou stezku navazovala příčně, aby cyklisté jeli na lávku z obou stran rovně a nehrozilo nebezpečí úrazu jako nyní, jízda byla plynulejší.

    Please sign in to vote.

This map shows all issues, whether points, routes, or areas:

Spinner Please wait…
Back to top